Kohtaamiset ovat nosteessa

Digitalisaatio on vienyt meidät verkkoon, jossa yhä useampi ostopäätös tehdään. Mutta päätöksenteon taustalla vaikuttaa kasvava joukko luotettuja ihmisiä. Fyysiset yritystapahtumat ovat mahdollisuus rakentaa luottamusta, verkostoitua ja vahvistaa brändiä. Noste Productions uskoo, että juuri nyt niille on suurempi tarve kuin koskaan.

B2B-ostaminen on murroksessa. Yli 50 % isoista päätöksistä tehdään digikanavissa, ja ostaja on suorittanut jo 80 % ostopolusta ennen kuin myyjä astuu kuvaan (Forrester). Samaan aikaan digitaalisessa ärsyketulvassa milleniaalit ja Z-sukupolven ostajat konsultoivat yli 10 ulkoista vaikuttajaa, ja puolet heistä luottaa päätöksenteossa verkostoihinsa ja sosiaaliseen mediaan (Forbes).

“Näiden lukujen valossa verkostoituminen ja fyysiset tapahtumat nousevat uuteen arvoon. Jos yritys ei kohtaa asiakkaitaan kasvokkain, se menettää mahdollisuuden vaikuttaa – tai edes päästä mukaan päätöksentekoon”, sanoo Johanna Saarinen, Noste Productionsin toimitusjohtaja.

”Tapahtumat ovat ennen kaikkea ihmisten välistä vuorovaikutusta. Fyysinen läsnäolo tuo kohtaamisiin ainutlaatuista syvyyttä: keskusteluja syntyy, suhteita rakennetaan ja viestit jäävät mieleen ihan eri tavalla kuin digikanavissa. Kun ihmiset pysähtyvät saman asian äärelle, syntyy tilaa ajattelulle – ja päätöksille. Ihmiset ostavat edelleen ihmisiltä”, COO Anna Koskinen lisää.

Noste Productions on yritystapahtumiin erikoistunut tapahtumatoimisto, joka suunnittelee ja toteuttaa asiakas- ja sidosryhmätapahtumia, henkilöstöpäiviä, lanseerauksia, gaaloja sekä messuosastoja Suomessa ja ulkomailla. Neljän vuoden aikana kokenut tiimi on noussut ketteräksi kumppaniksi monelle kasvuyritykselle ja kansainväliselle brändille.

Tapahtumien suunnittelu alkaa aina tavoitteista. “Meidän tehtävämme on luoda tapahtumia, jotka todella herättävät tunteita – elämyksiä, jotka koskettavat ja jäävät mieleen. Sen lisäksi tapahtumien on oltava selkeä osa yrityksen kokonaisstrategiaa, jos halutaan rakentaa brändiä ja synnyttää luottamusta.”, Saarinen painottaa.

Kuhunkin tapahtumaan kootaan osaava projektitiimi, joka vastaa kokonaisuudesta alusta loppuun – ideasta toteutukseen ja viimeiseen yksityiskohtaan saakka. Näin varmistetaan, että lopputulos on paitsi visuaalisesti vaikuttava, myös sujuvasti toteutettu ja tavoitteellinen.

Ajassa korostuvat myös vastuullisuus ja henkilökohtaisuus. “Vastuullisuus ei ole enää valinnainen lisä, vaan osa tapahtuman peruslähtökohtia, olipa kyse toteutustavoista, materiaaleista tai yhteistyökumppaneista. Meille se tarkoittaa fiksuja valintoja läpi koko tuotannon”, Koskinen kertoo.

Onko mielessäsi asiakkaillesi elämyksiä tarjoava spektaakkeli, henkilöstön tuominen yhteen, lanseeraus tai messuosasto?

nosteproductions.fi